Yoga

Mooie, slanke, jonge vrouwen. In modieuze sportkleding. In onmogelijk uitziende houdingen. Is dat yoga? Ja, ook dat kan yoga zijn. Regelmatig hoor ik: ‘Yoga, dat is niets voor mij.’ en ‘Ik ben niet flexibel genoeg, te oud.’ Of ‘te onrustig.’

Jong, oud, man, vrouw, dik en dun, flexibel of niet… In onze visie is er voor iedereen een yogales. En je bent nooit te oud om te beginnen.

Yoga

N

Vergroot het lichaamsbewustzijn

N

Geeft meer energie en zelfvertrouwen

N

Vergroot je belastbaarheid

N

Verbetert je souplesse

N

Leert je beter omgaan met spanningen

N

Verbetert je humeur

Iris Wassenburg

Mijn lessen zijn gebaseerd op Vinyasa Yoga (Power Yoga) en Hatha Yoga. In rustige lessen ligt de nadruk op ademhaling, ontspanning en lichaamsbewustzijn. Bij Vinyasa Yoga ook op kracht en conditie.  Altijd zoeken we samen de balans tussen inspanning en ontspanning.

Voor mij persoonlijk heeft yoga veel betekend. Yoga heeft mijn lichaam – en geest – sterker en soepeler gemaakt. Ik sta steviger met mijn beide benen op de grond. Ik heb meer energie en kan me beter ontspannen. Ook heb ik geleerd de stroom van gedachten even tot rust te laten komen.

Meer informatie over Iris vind je hier >>

Hatha Yoga

Hatha yoga is de klassieke vorm van Yoga, zoals de meeste Nederlanders het kennen. Hatha betekent verbinding tussen de energie van de zon ha en maan tha. Als er evenwicht is, is er balans. Tussen kracht en zachtheid, tussen inspanning en ontspanning. Leer luisteren naar je eigen lichaam en kom tot rust. Een uurtje Hatha Yoga in de avond is een heerlijke afsluiting van een drukke (werk)dag!

Van het begin af aan bevalt het me uitstekend. Het is niet makkelijk, maar het maakt niet uit hoe lenig je bent. Als iets niet lukt, kan het altijd op een andere manier ook. De ontspanningsoefening is het fijnst en de beloning komt pas achteraf. Na een yogales van Iris beweegt mijn lijf een week lang veel soepeler en gelukkig is er na een week weer een nieuwe les. Richard Fase

Hatha Yoga 60+

Een toegankelijke les in een rustig tempo, speciaal voor 60+ en ouder. Perfect om (weer) te beginnen met bewegen. De les wordt in Hatha-stijl gegeven. Gewoon ‘met beide benen op de grond’. Je word je bewust van lichaamshouding en ademhaling. Door yoga wordt je lichaam soepeler en sterker en je geest rustiger. Ook wanneer je wat ouder bent.

Ik dacht dat ik te oud voor yoga was. Toen een enthousiaste vriendin me vertelde over haar 60+ yogalessen, heb ik me aangemeld. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Iris geeft met plezier les en geeft duidelijke uitleg.  Ze corrigeert ons waar nodig en maakt ons telkens bewust van de ademhaling. De lessen zijn erg afwisselend en nooit saai. Ik merk dat het goed is voor mijn lichaam en hoop er nog lang mee door te kunnen gaan. Lyda Borgardijn (72)

Vinyasa Yoga

Vinyasa yoga is een dynamische, uitdagende vorm van yoga. Houdingen worden uitgevoerd op het ritme van de ademhaling. Hierdoor ontstaat een ‘flow’. Kernwoorden zijn: kracht, concentratie, coördinatie, flexibiliteit, balans en ontspanning. Deze yoga-stijl is tevens een mooie aanvulling op vele sporten, o.a. fitness/ krachttraining en sporten waarbij het lichaam asymmetrisch wordt gebruikt.

Mijn dag kan niet beter beginnen. Iris’ lessen zijn elke keer weer een uitdaging! Vol energie ga ik na een les Vinyasa Yoga het weekend in. Sandhya

Ervaar zelf wat Yoga voor jou kan betekenen

De volgende les wordt door Rianne Kempe gegeven.

Meer informatie over Rianne vind je hier >>

Dru Yoga

 

Dru Yoga is een zachte vorm van bewegen die je in balans brengt, stress vermindert en je hart opent. Door de combinatie van ademhaling en beweging kan je je bewustwording vergroten en een diepe rust ervaren na de les. De lessen bestaan uit zachte en vloeiende bewegingen, klassieke yogahoudingen en ontspanningsoefeningen.

Dru Yoga is voor mij op een ontspannen manier actief bezig zijn. Het geeft innerlijke rust, soepele spieren en gewrichten.
Kortom: meer energie.

Vicky